Przedszkole Miejskie nr 17
w Gorzowie Wlkp.
 
jesteś tu: strona główna
szukaj:
Powiadom znajomego
Jeżeli znasz kogoś, kogo może zainteresować ta strona, powiadom go o niej.

Twoje imię/nazwisko/pseudonim



Adres e-mail znajomego



 
 

NIE!

NIE!
Kampania Rady Europy
"Podnieś rękę
przeciwko biciu dzieci"
 
 
Poniższy Tv Spot promuje działania Rady Europy w zaresie ochrony praw dziecka. Dzieci mają takie samo prawo jak dorośli do poszanowania ich ludzkiej godności i integralności fizycznej oraz do równej ochrony prawnej.
Załączniki:

Przytul dziecko

Przytul dziecko
 
Ogólnopolska Kampania
społeczno - edukacyjna
„Przytul Dziecko”
 
 
 
  Podstawowym celem kampanii jest zwrócenie uwagi na potrzeby emocjonalne dzieci, uwrażliwienie dorosłych (w tym rodziców, opiekunów, wychowawców) na potrzebę bliskiego kontaktu, jaką odczuwa dziecko, emocjonalnego i fizycznego, potrzebę akceptacji, zrozumienia i bezpieczeństwa.

   Uświadomienie rodzicom, że uderzenie dziecka, nawet klaps, jest porażką rodzica, wyrazem jego bezsilności. Alternatywą jest nagradzanie, pozytywne stymulowanie. Przytulenie dziecka, powiedzenie mu, że jest się z niego dumnym, daje lepsze wyniki wychowawcze, niż karcenie, szczególnie klapsem, które oparte jest na tej samej zasadzie, co uczenie tańca niedźwiedzia, na rozgrzanej blasze – gdzie muzyka kojarzy mu się z bólem. Dodatkowym celem jest dostarczanie rodzicom narzędzi ułatwiających kontakt z dzieckiem.
 
  W świecie zdominowanym przez obrazy, w świecie ideogramów i pigułek intelektualnych, przy zanikającej kulturze czytania i rozumienia tekstu, w świecie informacji skondensowanej do migawki, trwały kontakt, chwila spędzona wspólnie z dzieckiem, staje się bezcenna. To właśnie te momenty będą uwrażliwiać dziecko, chronić je przed bezmyślnością w dalszym życiu, pomogą mu rozróżniać rzeczywistość od świata wirtualnego. Rzeczywistość, w której ból jest bólem, a radość radością, a nie przyznanym następnym „życiem”, czy też wyższym poziomem „siły” lub „sprawności”. Nauczą docenić piękno, dobro i przeciwstawić brutalności, gwałtowi.
 
   Kontakt z dzieckiem i nauka, jak ten kontakt nawiązywać, może być jedynym antidotum na świat, w którym kontakt oparty jest na SMS-ach. Dlatego też narzędzia ułatwiające nawiązanie kontaktu, lub też pogłębiające zbliżenie z dzieckiem, uważamy za bardzo cenne i w ramach Kampanii „Przytul dziecko” będziemy je promować.

Oznakowanie produktów audiowizualnych

Oznakowanie produktów audiowizualnych
 
"System Oznakowania
Produktów Audiowizualnych"
 
 
 
Akademia Promocji Filmu realizuje projekt pt: "Systemów Oznakowania Produktów Audiowizualnych" finansowany z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach tego projektu AFP prowadzi kampanię na rzecz oznakowania gier komputerowych, filmów i programów telewizyjnych oraz zapewnienia młodym użytkownikom bezpieczeństwa w sieci.

Obecnie stacje telewizyjne stosują znaki zgodne z rozporządzeniem KRRiTv z dn. 23 czerwca 2005 roku. Wzór symboli graficznych oraz warunki kwalifikowania audycji i innych przekazów określają załączniki do tego rozporządzenia.

W dziedzinie gier komputerowych część polskich producentów stosuje oznakowanie ogólnoeuropejskiego systemu klasyfikacji gier PEGI (Pan European Game Information). System ten działa od 2003 roku i jest uznawany w większości krajów europejskich.

Akademia Promocji Filmu, poprzez swoje konferencje, panele oraz szkolenia, szerzy wiedzę na temat obydwu systemów, jak również na temat inicjatyw podejmowanych w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu przez dzieci.

Ponadto AFP w sposób szczególny działa na rzecz stworzenia spójnego, opartego na jednolitych kryteriach, systemu klasyfikacji i oznakowania filmów DVD/VCD oraz filmów kinowych. Większość dystrybutorów tych filmów w ogóle nie umieszcza informacji o dopuszczalnym wieku odbiorcy, a w przypadku filmów kinowych, nawet jeśli takie oznakowanie istnieje, często nie jest respektowane przez osoby sprzedające bilety oraz odpowiedzialne za wpuszczanie widzów na seanse.
 
Ostatnio dodane zdjęciawięcej ...
Losowe zdjęcia z galeriiwięcej ...